پادشاه سوآرمها که تعادل جهان را بر هم زده است. در این بخش از معرفی تاپ ترین هیروهای موبایل لجند، ویژگیهای زاسک، یکی از برترینهای کلاس میج یا جادوگر را بررسی خواهیم کرد؛ هیرویی که با ورود به سرزمین سپیدهدم تصمیم به نابودی آن گرفته است.
داستان زاسک
در یک جهان بیکران، سیارههای ناشناخته و مناطق مرموزی موجود دارند. برخی از سیارات نابود و فراموش شدهاند اما برخی دیگر مانند کاستیا (Kastiya) بقای خود را حفظ کردند. تاریخ بسیاری از تمدنها بر پایه اکتشاف و روشنگری ساخته شده؛ اما تاریخ کاستیانها با وحشیگری و خون پیونده خورده است.
زاسک، بهعنوان پادشاه کاستیا از نیازهای گونه خود باخبر بود. دستههای بزرگ این گونه از فرمان زاسک پیروی کرده، در هرکجای جهان ظاهر میشدند و هرآنچه در مسیر بود نابود میکردند. هیچ سیارهای از شر این موجودات در امان نبود و وحشتآورترین حقیقت این بود که راهی برای نابودی سوآرمها وجود نداشت. البته سوآرمها و کاستیا هم دشمن مهمی داشتند؛ میثلورا (Mithlora).
میثلورا منطقه مهمی در میان ستارهها بود که ساکنین آن علیرغم جمعیت کم، قدرت بسیار بالایی داشتند. این شکارچیان قدرتمند وظیفه حفظ تعادل کیهان را بر عهده داشتند. بنابراین دشمن اصلی سوآرمها و زاسک محسوب میشدند. یک شکارچی کهنهکار از میثلورا یک بار موفق به نابود کردن زادگاه زاسک شده بود اما سوآرمها به طور کامل از بین نرفتند و پیامد این حمله، بهوجود آمدن یک جنگ تمامعیار شد که سیارههای دیگر را نیز تحت تاثیر قرار داد.
سوآرمها با فرماندهی زاسک، مشغول به غارت، تخریب و تکثیر گونه خود بودند که میثلورا یک شکارچی ماهر و خطرناک به نام ایو را برای مبارزه اعزام کرد. زاسک نهتنها از این شکارچی جدید نمیترسید، بلکه از این چالش لذت میبرد. او معتقد بود علیرغم نابود شدن کاستیا، هر نقطه دیگر از جهان ستارگان میتواند به یک کاستیای جدید تبدیل شود؛ البته تا زمانیکه سوآرمها به تکثیر ادامه میدادند.
با قدرت و حیلهگری زاسک، تلاشهای ایو برای از بین بردن زاسک ناموفق بود. همچنین به دلیل تکثیر زیاد سوآرمها، هیچ سیارهای توانایی مقابله با نیروهای زاسک را نداشت. خیلی زود موجودات سیارات دیگر یکی پس از دیگری منقرض میشدند. زمانی که ایو به سیارهای میرسید، از آن مکان ویرانهای بیشتر باقی نمانده بود. در حقیقت زاسک همیشه چند قدم از ایو جلوتر بود و خود را برای حمله به سیاره بعدی آماده میکرد.
زخمهای روی بدن زاسک نمیتوانست جلوی سفر مرگبار او را بگیرد. او بار دیگر از زنجیره زمان و فضا عبور کرد و به منطقه جدیدی قدم گذاشت؛ این بار به سرزمین سپیدهدم رسید. حضور زاسک در این سرزمین بسیار فاجعهبار بود. دهکدهها و قبایل زیادی توسط سوآرمها نابود شده و مردم آواره شدند. اما با قدم گذاشتن در سرزمینی پر از هیروهای مختلف، زاسک شاهد یک مقاومت بیسابقه در سرزمین سپیدهدم بود.
توبیاس، شوالیه جوان این سرزمین، نیروهایش را برای مبارزه با زاسک فرماندهی کرده و زندگیاش را برای سرزمینش فدا کرد. در این نبرد بود که آرورا، معشوقه توبیاس، ضربهای مرگبار به زاسک وارد کرد. زاسک که اولین بار بود از کسی به غیر از ایو ضربه میخورد، تنها توانست دژ موقتی برای خود و سوآرمهایش پیدا کند. او هرگز تصور نمیکرد این موجودات به ظاهر ضعیف تا این حد قدرتمند باشند.
زاسک، منتظر فرصت مناسبی برای فرار بود اما اوضاع کاملا از کنترل خارج شده و آرورا برای انتقام مرگ معشوقهاش به طور مداوم در (Frozen Ocean) نگهبانی میداد. در همین حین، نوسانات فضا و زمان، خبر از حضور ایو و یکی از بزرگترین نبردهای کیهانی در سرزمین سپیدهدم میداد؛ نبردی که میتوانست سرنوشت افراد بیشماری را در سراسر جهان تغییر دهد.
خصوصیات زاسک
- نام مستعار: پادشاه سوآرمها
- گونه: فرازمینی
- جنسیت: مذکر
- محل تولد: کاستیا
- کلاس: میج
مهارتها و قدرتهای زاسک
قدرت پسیو تخریب (Decimation)؛ حرکت در ناحیه وسیع (AoE)
زاسک به کمک این قدرت میتواند یک موجود رعبانگیز اسپاون کند. استفاده از این قدرت در زمانهای بحرانی میتواند برای شما بسیار موثر باشد و دمج زیادی به انمی وارد کند. هیچ هیرویی توانایی مقابله با این موجود را ندارد. البته این قدرت تنها ۱۰ ثانیه عمل میکند؛ بنابراین باید از آن در زمان مناسب استفاده کنید.
مهارت شماره یک (Nightmaric Spawn)؛ احضار (Summon)
زاسک قادر است یک (Nightmaric Spawn) احضار کند که به طور خودکار به انمیهایی که در اطراف قرار دارند حمله کرده و ۱۲۰ مجیک دمج به آنها وارد میکند. پس از هر سه اتک، یک اشعه مرگبار (Death Ray) به سمت هدف شلیک میکند که ۹۰ مجیک دمج به انمی وارد کرده و سرعت حرکت آنها را به مدت ۰/۶ ثانیه به اندازه ۶۰٪ کاهش میدهد. این اشعه یک بیسیک اتک محسوب میشود و ضربه مهلکی وارد نمیکند. اگر زاسک از این موجود احضارشده فاصله زیادی داشته باشد، این اسپاون ناپدید میشود.
مهارت شماره دو مایند ایتر (Mind Eater)؛ کنترل حرکات انمی (CC) و حرکت در ناحیه وسیع (AoE)
زاسک به کمک این مهارت یک اشعه روانی نافذ را به سمت انمی شلیک میکند که ۳۰۰ تا ۵۴۰ مجیک دمج به دشمن وارد میکند. (Nightmaric Spawn) نیز یک مایند ایتر (Mind Eater) به سمت همان هدف میفرستد. اگر هر دو اشعه به انمی برخورد کنند، او را به مدت ۰/۵ ثانیه متوقف میکنند. با ارتقا فیوژن هیرو، ضربه زاسک و اسپاون با یکدیگر ترکیب شده و ۵۴۰ تا ۹۷۵ مجیک دمج به انمی وارد میکنند.
مهارت شماره سه (Hive Clones)؛ آهسته کردن حرکت (Slow) و دمج (Damage)
زاسک با اجرای این مهارت شش کلونی از سوآرمها به سمت هدف رها میکند. این کلونیها منفجر میشوند و معادل ۱۱۰ تا ۲۰۰ مجیک دمج به انمی وارد میکنند. علاوهبر وارد کردن دمج میتواند سرعت حرکت بازیکنان تیم حریف را به مدت یک ثانیه کاهش دهد. اگر کلونیها موفق به پیدا کردن هدف نشوند، در زمین پنهان شده و برای انمی کمین میکنند. با ارتقا فیوژن هیرو، زاسک میتواند ۱۵ کلونی به سمت انمی رها کند. اگر دمج بعدی به همان هدف وارد شود تا ۲۰ دصد کاهش پیدا کیکند.
قدرت التیمت (Dominator’s Descent)؛ مورف (Morph) و باف (Buff)
زاسک در ترکیب با (Nightmaric Spawn)، قدرتها و مهارتهای خود را ارتقا میدهد. همچنین (Nightmaric Spawn) بر اساس دمجی که با بیسیک اتک خود وارد میکند میتواند اچپی بازیابی کند. با ریکست این قدرت، زاسک از اسپاون جدا شده و تاثیر ارتقا مهارتها از بین میرود. در این مدت بیسیک اتک معادل ۲۴۰ مجیک دمج و (Death Ray) معادل ۱۸۰ مجیک دمج وارد میکنند. همچنین اسپاون ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ اچپی اضافی و ۵۰ تا ۱۰۰ مجیک پاور از قدرت زاسک بهدست میآورد.