قوانین و شرایط استفاده
ثبت نام و ورود کاربر به فروشگاه محصولات مجازی ونوم به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویسها و خدمات ونوم است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین ونوم از سوی کاربر است.محتوای این صفحه همواره معیار خواهد بود و جایگزین تمام توافقنامههای قبلی است.
تعاریف
توضیحاتی در رابطه با عناوین استفاده شده در متن “شرایط استفاده” برای فروشگاه “ونوم ”:
- سند: به محتوایی که در این صفحه آمده است، عنوان “سند” اطلاق میشود.
- فروشگاه: تمامی عوامل و زیر مجموعههای فروشگاه localhost مورد نظر است.
- مشتری: هر شخصی که در فروشگاه اقدام به ایجاد حساب کاربری کرده است.
- حساب کاربری: حسابی که مشتری جهت انجام سفارش در فروشگاه ایجاد میکند.
- سفارش: هر نوع کالا یا خدمات که مشتری از فروشگاه تقاضای انجام یا خرید آن را داده است.
- کالا و خدمات: هر نوع کالا یا خدمات ارائه شده در فروشگاه مورد نظر است.
- همکار: هر شخصی که با او توافقنامه همکاری بسته شده باشد. شامل استریمرها و بازاریابها.
محتوای این سند میتواند بدون اطلاع قبلی بهروز شود و الزام به آگاهی از مفاد این سند به عهده مشتری میباشد که میتواند در هر لحظه با مراجعه با انتهای صفحه و با کلیک کردن روی پیوند “شرایط استفاده” از آن مطلع گردد.
انواع کالا و خدمات ارائه شده در فروشگاه
۱- کد مجازی: شامل سیدیکی، کدهای گیفت کارت و لایسنس نرم افزارها که کالاهایی مجازیست که به صورت کد میباشد (مانند کد شارژ اعتبار ایرانسل) و تحویل آن از طریق سیستم داخلی فروشگاه، ارسال با ایمیل و یا ارسال با تلگرام انجام میشود.
۲- شارژ روی اکانت: خدمتی است که با توجه به اطلاعات لازم که از مشتری برای انجام سفارش دریافت میشود، صورت میگیرد.
3- اکانت: شامل نام کاربری و رمز عبور حسابهایی است که به صورت قانونی خریداری شده و تحویل مشتری میشود.
شرایط عمومی
– فروشگاه متعهد به رعایت “قوانین مصوب تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران” و قوانین “حفظ حریم خصوصی” میباشد. لذا این قوانین نیز شامل حال مشتریان خواهد بود.
– در صورت موجود بودن کالا در فروشگاه برای سفارش، قیمت مشاهده شده و پرداختی توسط شما، قیمت قطعی بوده و هیچ گونه مبلغی مبنی بر هزینههای اضافی از شما مشتری گرامی دریافت نخواهد شد.
تبصره: قیمتهای سایت با توجه به قیمت ارز آپدیت میشوند و در حالت معمول اختلاف قیمتی بین فروشگاه و منابع خارجی وجود ندارد، اما در صورت نوسان شدید قیمت ارز در بازه کوتاه، پرداخت مابهالتفاوت الزامی است. در صورت عدم رضایت مشتری، سفارش لغو و وجه مسترد میشود.
– کلیه حقوق مادی و معنوی فروشگاه و زیر مجموعه های مرتبط با آن برای Venomstore.ir محفوظ است.
– این فروشگاه دارای “نماد اعتماد الکترونیکی” میباشد که شما میتوانید در بخش پایینی فروشگاه (فوتر) بدان دسترسی پیدا کنید.
– هر گونه سوال در مورد این سند، می بایست تنها از طریق “فرم تماس” مطرح گردد.
شرایط مشتری
– دارا بودن ۱۸ سال تمام (سن قانونی). پذیرفته شدن این سند از جانب افراد کمتر از ۱۸ سال باطل قلمداد خواهد شد و هر گونه مشکلات یا خسارات احتمالی این گروه از مشتریان به صورت مستقیم متوجه آنها خواهد بود و فروشگاه در این باره هیچ مسئولیتی را نمیپذیرد. این گروه از مشتریان میبایست از طریق ولی یا کفیل خود اقدام به انجام سفارش نمایند.
تبصره: در صورت سن کمتر از ۱۸ سال، کاربر باید با اطلاعات ولی یا کفیل قانونی خود در سایت ثبت نام و اقدام به ثبت سفارش کنید.
– مشتری موظف به ارائه و ثبت اطلاعات درست (نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل، شماره تماس و …) خود میباشد و هرگونه اشکال یا خسارت ناشی از ناقص و یا اشتباه بودن این اطلاعات متوجه وی خواهد بود.
– ملاک شناخت مشتری در فروشگاه، اطلاعت ثبت شده توسط وی درون حساب کاربری است.
– مشتری حق باز فروش و تکثیر کالا و خدمات ارائه شده در فروشگاه را بدون اجازه قبلی ندارد. این اجازه نامه به صورت کتبی و با هماهنگی پشتیبانی باید انجام شود.
– هر مشتری در رابطه با حساب کاربری خود مسئول است و مالک قطعی سفارش کسی است که با حساب کاربری او، اقدام به ایجاد سفارش شده است. در صورتی که فروشگاه متوجه شود از امکانات ایجاد شده برای وی سوء استفاده شده، حساب کاربری مشتری به صورت یک طرفه و بدون اطلاع قبلی، از طرف فروشگاه غیرفعال میگردد.
– استفاده از خدمات فروشگاه مستلزم احراز هویت مشتری میباشد. احراز هویت به صورت پیشفرض از طریق تایید شماره موبایل است. برای خرید با مبالغ بالاتر از یک میلیون تومان، نیاز به تایید شماره تلفن ثابت و برای سفارشهایی با مبلغ بالاتر از ۲ میلیون تومان، نیاز به ارایه و ثبت مدارک هویتی و مالی است. تا زمان احراز هویت مشتری، فروشگاه هیچگونه خدماتی به مشتری ارایه نخواهد کرد. فروشگاه میتواند در هر زمان از کاربر تقاضای مدارک هویتی کند و وضعیت احراز هویت او را به تایید نشده تغییر دهد.
– مشتری متعهد میشود تا از کالا و خدمات ارائه شده جهت مصارف غیر اخلاقی و غیر شرعی استفاده نکند.
– امکان درخواست پیگیری برای کالاها و خدماتی که به صورت “کد مجازی” و “شارژ روی اکانت” و “اکانت” هستند تنها ۲۴ ساعت پس از تحویل به مشتری ممکن است و مشتری موظف به تهیه اطلاعات پشتیبان لازم جهت حفظ و نگهداری از آنها در صورت لزوم میباشد.
– فروشگاه حق مسدود کردن پرداخت های مشکوک را دارد و در صورت نیاز اطلاعات لازم جهت رفع این مسدودی را از طریق تماس تلفنی، ایمیل یا دیگر راه های ممکن، از مشتری اخذ خواهد نمود و مشتری موظف به اجرای این همکاری می باشد. همچنین در صورت نیاز، مورد مشکوک به مراجع ذیصلاح گزارش خواهد شد.
– هر گونه دریافت محصول بدون پرداخت وجه آن به منزله کلاهبرداری خواهد بود و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
– مشتری میپذیرد و موافق است که تنها مرجع تشخیص نقض مفاد این سند از سوی مشتری مدیریت فروشگاه خواهد بود. مشتری منفرداً مسئول هر مساله قانونی است که در رابطه با استفاده مشتری از خدمات فروشگاه به وجود میآید.
– مشتری موظف است تنها با استفاده کارت بانکی خود اقدام به پرداخت کند و فروشگاه در قبال پرداخت با کارت غیر، هیچ مسئولیتی ندارد و تبعات آن بر عهده مشتری میباشد.
سلب مسئولیت
– توضیحات مندرج در این سند بر هر نوع گفته کتبی یا شفاهی از جانب عوامل (مدیر، کارمندان و غیره) مرتبط با فروشگاه ارجحیت دارد و ملاک نهایی، توضیحات این سند میباشد.
– فروشگاه حق توقف ارائه خدمات خود (به صورت جزئی یا کلی) بدون اطلاع قبلی را دارا می باشد.
– فروشگاه همواره در جهت حفظ امنیت دادههای شما تلاش میکند اما در صورت هرگونه حادثه، فروشگاه هیچ مسئولیتی در قبال سوءاستفادههای احتمالی ندارد. پیشنهاد میشود پس از خرید محصولات شارژ روی اکانت و سرویس بوستینگ و تحویل آنها، رمز عبور اکانت مربوط را تغییر دهید.
– فروشگاه هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و جامع بودن اطلاعات ذکر شده در کالاها یا خدمات ارائه شده که جهت آشنایی و آگاهی مشتری از نحوه استفاده از کالا یا خدمات هستند ندارد و آگاهی از عملکرد یا نحوه استفاده از کالا یا خدمات خریداری شده در نهایت به عهده مشتری است.
– هر گونه خسارت وارده به مشتری (جزئی یا کلی) که ناشی از عدم آگاهی از استفاده یا شناخت کالا یا خدمات خریداری شده باشد، یا این که این خسارت به دلیل اطلاعات غلط یا نادرست از جانب مشتری باشد، مستقیما متوجه مشتری است و فروشگاه در قبال آن هیچ گونه مسئولیتی ندارد.
– هر گونه اتفاقی که مانع از ادامه استفاده از کالا یا خدمات خریداری شده که به دلیل توقف شرکت تولید کننده/خدمات دهنده باشد، به طور مستقیم متوجه مشتری است و فروشگاه پس از تحویل سفارش، مسئولیتی را نمیپذیرد.
– فروشگاه هیچ گونه مسئولیتی در قبال لینکهای خارجی ندارد. لازم به ذکر است که این لینکها در پنجرهای جداگانه در مرورگر باز میشوند. این عدم مسئولیت شامل هر گونه محتوا، خدمات و تبلیغات موجود در سایت خارجی است.
– این فروشگاه از کوکی (cookie) بهره میبرد و مشتری با آگاهی از این موضوع حق هیچ گونه شکایت و یا پیگیری در این رابطه را ندارد.
– این فروشگاه در قبال مشکلات پرداختی (همانند استفاده از کارت بانکی شخص دیگر و …) مسئول نیست و تبعات آن بر عهده مشتری میباشد.
شرایط پشتیبانی و تعویض کالا
– حداکثر زمان برای استفاده از کالاها، ۷ روز پس از تاریخ خرید در فروشگاه میباشد که روشن است پس از این تاریخ امکان ارائه پشتیبانی برای کالای خریداری شده وجود ندارد.
– در صورتی که مشتری مدعی شود محصول خریداری شده دارای اشکال می باشد، در گام نخست این موضوع می بایست به تایید کارشناسان بخش پشتیبانی فروشگاه برسد. برای این منظور میبایست مدارک لازم جهت اثبات این موضوع، از طریق “فرم تماس” برای بخش پشتیبانی ارسال گردد. مشتری موظف به همکاری کامل و ارائه مدارک لازم و درخواست شده از جانب بخش پشتیبانی فروشگاه میباشد. حداکثر زمان رسیدگی ۷ روز کاری می باشد. این زمان با توجه به میانگین زمان پاسخ گویی شرکتهای تولید کننده یا خدمات دهنده کالا در نظر گرفته شده است. بعد از اتمام مراحل رسیدگی، از طریق ایمیل به مشتری اطلاع رسانی خواهد شد.
– در صورت محرز شدن شرایط تعویض کالا، فقط امکان تعویض کالا با نوع مشابه خود آن وجود دارد و جایگزین کردن با دیگر انواع کالا مقدور نیست مگر در مواردی که فروشگاه قادر به تامین آن کالا نباشد که در این صورت مشتری می تواند تقاضای کالایی دیگر یا بازگشت وجه خود را خواستار شود.
شرایط استرداد کالا یا خدمات
– کد مجازی، شارژ روی اکانت و اکانت: طبق ماده ۳۷ قانون تجارت الکترونیک، با توجه با این که پس از ثبت سفارش مشتری در این فروشگاه، میبایست کالای خریداری شده برای آخرین بار به وسیله مشتری، تایید نهایی گردد، تا حداکثر ۷ روز پس از ایجاد سفارش، در صورت عدم تایید آن، امکان باز پس دادن وجه پرداختی با توجه به کسورات کارمزد های بانکی در ادامه به آنها اشاره خواهد شد، وجود دارد و پس از تایید دیگر امکان تعویض یا استرداد وجه تحت هیچ شرایطی وجود نخواهد داشت.
– زمان استرداد وجه تا ۷ روز کاری میباشد. در صورت درخواست مشتری جهت دریافت کد خرید به جای مطالبه وجه، در همان روز درخواست، کد خرید برای وی ثبت و ارسال خواهد شد.
– در صورت استرداد وجه پرداختی به صورت کد خرید، هیچ گونه وجهی از آن کسر نخواهد شد.
– در صورت کارت به کارت شدن وجه استردادی، مبلغ کارمزد انتقال بین بانکی از کل مبلغ کسر میگردد.
– بازگشت وجه تنها به حسابی که با آن خرید انجام شده است، انجام خواهد شد و فروشگاه هرگز مبلغ را به حساب دیگری مسترد نخواهد کرد.
لغو سفارش
در صورتی که از انجام سفارش خود منصرف شدید و سفارش شما انجام نشده بود، می توانید با پشتیبانی تماس گرفته و درخواست لغو سفارش را خواستار شوید. در صورتی که سفارش شما در مرحله آمادهسازی باشد، امکان لغو سفارش وجود ندارد. محتویات پیام ارسالی به پشتیبانی باید به شرح زیر باشد:
۱- درخواست لغو کردن سفارش به صورت کامل و واضح.
۲- شماره کارت بانکی به همراه نام صاحب کارت (همچنین اطلاعات داده شده، باید مطابق با نام صاحب حساب کاربری شما در فروشگاه باشد، در غیر این صورت مبلغ مورد نظر به صورت کد خرید برای حساب مورد نظر منظور می شود)
حفظ حریم اطلاعات شخصی
تمامی اطلاعات شخصی مشتریان و همکاران نزد فروشگاه حفظ و نگهداری خواهد شد و ارائه آنها به غیر تحت هیچ شرایطی صورت نخواهد گرفت. مشتری و همکار میپذیرد که با حکم دادگاه، دستور دادستانی، پلیس یا هر قوه قانونی دیگر، فروشگاه ممکن است اطلاعات مشتری یا همکار را در اختیار آن نهاد بگذارد. همچنین مشتری و همکار میپذیرد که فروشگاه ممکن است از اطلاعات وی جهت بهبود خدمات ارائه شده در فروشگاه استفاده کند.
حوادث غیر مترقبه
در اتفاق های غیر مترقبه مانند قطعی اینترنت، مشکلات میزبانی هاست، عوامل طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی و یا جنگ ممکن است فروشگاه نتواند در جهت تحویل کالای خریداری شده طبق وقت ذکر شده در کالا/خدمات اقدام کند که این موضوع از دست فروشگاه خارج است و مشتری یا همکار میپذیرد که تا پایان رفع مشکل صبر نماید.
معاهده کامل و انحصاری این سند
این سند و فرمهای سفارش مبنای درک و توافق کامل بین مشتری یا همکار و فروشگاه را تشکیل میدهد. به جز مواردی که صریحاً، به صورت کتبی و با امضا نماینده قانونی فروشگاه، بر خلاف آن توافق شده باشد، مفاد این سند بر هر توافق کتبی (شامل قالب رایانه ای یا دیجیتالی) یا توافق شفاهی، ارجحیت خواهد داشت. مفاد این سند و فرم های سفارش و هر قرارداد خدمات فروشگاه بین مشتری یا همکار و فروشگاه منحصرا فقط بین مشتری یا همکار و فروشگاه خواهد بود و هیچ حقی را به هیچ شخص ثالثی اعطاء نخواهد کرد مگر آنکه صریحاً در این سند بیان شده باشد.